Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer

Deze website gebruikt functionele cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van functionele cookies.

Sluiten
Winnaar 2021

Amsterdam, 24 december 2021 – ING is door financiële intermediairs uitgeroepen tot de beste Nederlandse geldverstrekker van 2021. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van de Nationale Hypotheekbond waarbij bijna 300 onafhankelijke intermediairs een oordeel hebben gegeven over welke geldverstrekker zijn werk het beste uitvoert. BLG Wonen en MUNT Hypotheken zijn respectievelijk als nummer twee en drie geëindigd.

Hidde Coebergh, directeur Wonen ING: “Wij zijn enorm blij met de waardering van het onafhankelijk intermediair. Het belang van deskundig en persoonlijk advies is groot en wordt alleen maar groter. Deze prijs is daarom een mooie beloning voor de stappen die wij hebben gezet in onze dienstverlening en communicatie richting het intermediair. Tegelijkertijd is het een aanmoediging om het nóg beter te doen. Daar zetten wij ons onverminderd voor in”. 

In het onderzoek is gekeken naar verschillende tevredenheidsaspecten, zoals responstijd, het bieden van nazorg, klachtafhandeling, rente- en aflos faciliteiten, innovatie in producten, dienstverlening en duidelijkheid in communicatie. ING scoort gemiddeld sterk over de hele linie, met uitschieters op het aanvraag- en acceptatieproces en op duidelijkheid in communicatie. Over alle aspecten heen is er een aantal aanbieders dat regelmatig relatief hoog scoort. Naast ING zijn dit; BLG, MUNT, Obvion, Florius en ABN AMRO.

Nazorg
Een aspect dat voor het merendeel van de aanbieders (evenals voorgaande jaren) voor verbetering vatbaar blijft, is de mate waarin nazorg wordt gefaciliteerd. Op het gebied van nazorg zien adviseurs graag dat er een betere informatievoorziening komt vanuit de geldverstrekkers. De meerderheid van de adviseurs is dit jaar op het gebied van nazorg wederom het meest tevreden over Obvion en Florius. Alle andere aanbieders krijgen een lagere score op dit vlak.

“Het belang van nazorg en actief klantbeheer neemt toe. Ook de AFM heeft daarvan voor 2022 een speerpunt gemaakt. Wij zien dat geldverstrekkers er stappen in maken en we merken dat adviseurs het heel belangrijk vinden ”, zegt Jeroen Oversteegen, directeur bij de Nationale Hypotheekbond.

Overige verbeterpunten voor geldverstrekkers
Behalve naar hun waardering, vroeg de Nationale Hypotheekbond de onafhankelijke adviseurs ook weer naar aspecten waarop geldverstrekkers verbetering kunnen laten zien. Net als vorig jaar worden kortere doorlooptijden van de dossiers en de mogelijkheden voor maatwerk veel genoemd. Aanvullend zie je dat adviseurs het gevoel hebben dat ze als ‘nummertje’ worden gezien door de geldverstrekkers. Er is dan ook de behoefte aan een persoonlijkere band met vaste aanspreekpunten.  

Over de Nationale Hypotheekbond
De Nationale Hypotheekbond doet doorlopend onderzoek naar de hypotheekmarkt en ontwikkelt technologische oplossingen om consumenten en adviseurs te voorzien van actuele en transparante informatie. Informatie die van belang is tijdens het afsluiten van een nieuwe hypotheek en vooral ook tijdens de looptijd van een bestaande hypotheek. We houden bij onze oplossingen rekening met de persoonlijke situatie van de consument, met wetgeving en productvoorwaarden. We ontwikkelen onze oplossingen altijd vanuit het perspectief van de consument.

Telefoon

Adviseur zoeken

Naar de site
© Nationale Hypotheekbond

Delen is leuk